God fiskgryta -Barnmat

Idag ville jag hitta på något nytt med torsk och potatis istället för bara torsk och äggsås som jag annars lagar. Så jag letade runt lite och hittade ett smarrigt recept som jag anpassade lite till vad jag tyckte skulle bli bra!
Det här receptet gav 12 portioner där varje portion är 1dl stor!
 
Ingredienser
400gram fisk
7potatisar
2 morötter
1/2 gul lök
Dill
Citron
Matlagnings grädde
Vatten
 
Gör så här
Hacka potatisen, morötterna och löken i bitar och koka i grädde, häll på lite vatten om inte grädden räcker till. Jag hade ca 50/50 då jag tyckte det blev för tjockt med bara grädde.
Hacka i dillen och ha i lite citron. När du tycker potatisen och morötterna är tillräckligt mjuka så hacka sönder fisken och ha i, låt det koka en liten stund så att fisken blir vit.
 
Det lättaste är sedan att plocka upp alla bitar och hälla på lite av vätskan åt gången när du mixar det för att inte det ska bli allt för blaskigt.
Dela sedan upp det i portioner och frys ner!
 
Hoppas det smakar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0