Kyckling i tomatsås - Barnmat

Jag hittade ett recept på en kycklingrätt i tomatsås men när jag väl började att laga maten så insåg jag att jag inte alls hade rätt ingredienser hemma så det fick bli lite improvisation men jag tycker ändå att slutresultatet blev bra!
Synd bara att jag glömde fota det innan jag kasta ner alla matlådor i frysen, men ah, puréad mat kanske ändå inte är så fint att titta på?
 
Det här receptet gav 7 portioner där varje portion är ca 1dl stor.
 
Ingredienser
1 kycklingfilé
Lite broccoli
En halv burk majs
Ca 2dl passerade tomater
Peppar
Lite paprikapulver
Oregano
 
Gör såhär
Skär kycklingen i småbitar och koka upp i dom passerade tomaterna tillsammans med broccolin och majsen. Tillsätt kryddorna och smaka av. Till detta kokade jag 2dl pasta men ris kan säkert också passa bra till.
När kycklingen är klar så tar du bara en stavmixer och mixar det till en bra konsistens.
Om det är lite tjockt så kan man alltid tillsätta margarin (utan salt) eller matolja för att få det lite lösare. Det är även bra med olja eller margarin då små barn behöver lite extra fett i sin mat!
 
Hoppas det smakar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0