Veckan som gått

Jag tänkte lägga upp lite vad som hänt varje dag i veckan, mest för att jag själv ska hålla koll när jag läser det här om hundra år, sjukt gammal kommer jag förövrigt vara då, någon lär ju läsa högt för mig....

Onsdag- Jag vaknade ju upp hos Jossan och vi slappade mest hela dagen innan jag drog iväg och jobbade några timmar. När jag slutade fick jag se att jag hade masa missade samtal och ett sms om att jag skulle ringa mamma. Det visade sig att mormor hade blivit väldigt sjuk efter operationen hon hade gjort och att dom hade fått söva henne för att lungorna och hjärtat inte riktigt orkade.

Torsdag- Gick upp tidigt som sjutton och åkte direkt hem till mamma, var där runt sju och då berättade hon och Elisabeth lite mer om vad som hade hänt. Vi gick över till morfar och jag fixade köttfärslimpa till lunch, stackars morfar var så förvirrad och orolig. På eftermiddagen åkte vi alla + Jonas, Lena och Oscar in till lasarettet för att hälsa på mormor. Läkaren berättade att hon verkade reagera lite bättre på medicinerna och att hjärtat var fullt friskt, dock hade hon blodförgiftning och det gjorde henne så himla dålig. Jag klarade aldrig av att gå in i hennes rum, det var så mycket maskiner och slangar och det är inget sätt jag vill minnas min mormor på om det skulle gå åt fel håll.
     På kvällen grillade vi lite och sen sov vi tidigt.

Fredag- Mamma och jag grejade lite hemma hos henne, jag plockade ihop lite saker jag skulle ta med hem och sen gick vi över till morfar och åt. Lena ringde och berättade att mormor hade blivit ännu lite bättre och att det blir lite bättre för varje gång dom undersöker henne, så nu fortsätter vi bara att hoppas!
     Lite senare åkte mamma, jag och Elisabeth till E-tuna och letade efter ett utebord till Elisabeth, jag kom hem med silicon muffinsformar, en ny spikmatta, en sak till Louise och sen fick jag ett förkläde och en tårtspade av Elisabeth i inflyttningspresent.
     När vi landat hemma hos mamma igen tog jag bilen hem till köping och min älskade Johan och tittade på dom nya tapeterna, mycket fina är dom!


Det blir så konstigt att skriva och försöka förklara allt som har hänt så här, det har varit så mycket känslor dom här senaste dagarna och jag har aldrig mått så här dåligt! Men när man skriver är det svårt att få texten att stämma med känslorna så därför får det bli såhär, dom som känner mig väl vet hur jag känner och texten är mest till för att jag själv ska kunna minnas..





Jag Älskar Dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0