Adventsdikt

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
då gläds vi åter alla att fira få advent.

 

När andra ljust brinner är snart lucia här,
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.

 

När tredje ljuset brinner,
vi juleklappar syr
och vi bakar kakor
och har ett fasligt styr.

 

När fjärde ljuset brinner,
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan.


När jag var liten så fick dom som ville på skolan åka till en kyrka och ha en julföreställning med låtar den första advent och det var något som jag älskade att vara med på. Först sjöng man sen lekte man ute i mörkret en stund och sist fick man massa gott fika. Jag läste alltid den första värsen och jag kan den fortfarande utantill!

Kommentarer
Postat av: Libanrebekka

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2011-08-05 @ 10:52:30
URL: http://libanrebekka.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0