18 august 2011

Herre gud vad trött jag är!
Det har varit full fart det här dygnet när jag varit borta! Igår åkte jag med Sandra ut till pappa där jag åt lunch och sen var vi ute med hundarna några timmar, åkte hem till mamma efter det sen direkt vidare för att hjälpa mormor och morfar lite. Efter det lagade mamma och jag mat, gjorde lingonsylt, äppelmos och så fick jag ju köksassistenten av mamma som jag var tvungen att testa och göra rent. Vi höll igång hela kvällen tills båda var så trötta att vi somnade. Molly fick för första gången sova en hel natt i sängen med mig och det var väldigt mysigt!

I morse efter att jag hade varit ute och gått och det så var jag hos mormor och morfar i tre timmar, plockade plommon, hjälpte morfar att väva (han tvingade mig! Haha) och så åt vi lite lunch. Kl två sprang jag och Molly hem och mötte upp Sandra, Ludde och Louise och så gick vi ut i skogen och plockade svamp och tränade hundarna, jätte kul! Och massa svamp hittade vi, vi var ute i två timmar sen rensade vi och hade oss sen åkte vi hem till köping. Kom hem strax innan sju och då blev det mat med mitt hjärta och sen har jag bara suttit i soffan och varit trött, haha. Ska krypa ner i sängen snart och jag kan tänka mig att jag somnar fort ikväll, mycket promenader och frisk luft sätter sina spår! Men helt underbart skönt har det varit! Som en paus från mitt stadsliv, dock längtar jag faktiskt tillbaka till landet, jag är nog mer bondunge än stadsunge! (Vilket jag aldrig trodde att jag skulle säga, men efter ett år i stan och med en hund som älskar att springa lös så vill jag "hem" till landet igen!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0