Matschema

Sådär nu har Johan och jag äntligen varit iväg och storhandlat inför veckan. I morse planerade jag även veckans matschema så jag tänkte lägga upp hela veckan här så kanske ni kan få några tips ifall om fantasin inte riktigt infinner sig någon dag..

Måndag - Broccoli- och blomkålssoppa (första gången jag ska testa det), till det har vi även köpt ett gott bröd som heter Balder, köpt på Willys.
Tisdag - Köttfärsås och spagetti.
Onsdag - Sjömansbiff (även det ska jag testa för första gången)
Torsdag - Pyttipanna.
Fredag - Friterad kyckling, lökringar och bläckfisk med ris och sötsur sås. (Det här blir också något jag inte gjort förut)
Lördag - Makaroner och korv i ugnen.
Söndag - Då äter vi någon matlåda som vi har över sedan tidigare om vi inte kommer på något annat tills dess.

Hoppas något kunde ge en liten idé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0