Fängelser, instutioner, behandlingshem

Jag sitter och tittar på National Geograpic där dom kör massa olika program om människor på fängelser, jag sitter här med munnen öppen och tefatsstora ögon. Jag har alltid varit väldigt facinerad av instutioner, problemmänniskor och olika gäng, och jag har ju redan jobbat lite med "problem männiksor" och droger och det är verkligen jätte intressant även om man måste vara på sin vakt hela tiden! I några år nu har jag sagt att jag skulle vilja jobba på en anstallt som kriminalvårdare och jag tycker fortfarande att det skulle vara väldigt intressant, eller så skulle jag kunna tänka mig att jobba på behandlingshem som tidigare eller "psykhem". Men för att utbilda sig på riktigt och få dom tuffaste jobben måste man oftast vara minst 21 år, så jag har ju iaf ett år minst till på mig att fundera..

Men ja vi får väl se, vad ska du bli när du blir stor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0