"Smalgryta" med fisk

Kommer ni ihåg "smalgrytan" som jag lagade igår? Jag tyckte den var såå god så jag måste ge er receptet, först trodde jag inte att jag skulle gilla den men när jag väl började äta var den jätte god! Ni måste testa den!



Receptet är på fyra personer och som med alla recept kan man byta ut och lägga till saker man vill ha. Eftersom det är en smalgryta så äter man den bara så eller med lite bröd, fast det går även att äta potatis till om man vill men det blir mastigare än man tror..

Ingrediensser
500 g fiskfilé, t.ex. kolja
2 st gula lökar
3 st vitlöksklyftor
olja
1 st paprika av valfri färg
1 st burk hela tomater
2 dl vitt vin
1 st fiskbuljongtärning
Salt
Peppar
Citron

Gör så här

1. Hacka eller skiva lök och vitlök och fräs i olja.
2. Skär paprikan i bitar och fräs den också.
3. Häll på tomatburken och vinet.
4. Lägg i fiskbuljongtärningen och salta.
5. Låt puttra 15 minuter utan lock.
6. Lägg i fisken i bitar och låt den bli klar.
7. Smaka av med salt, peppar och citron.

Bilden och receptet är taget från www.recept.nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0