Svårt att komma på maträtter att laga?

Har du svårt att komma på mat att laga på kvällarna? Då har jag ett tips som jag tycker är väldigt bra! Jag har en liten röd skrivbok sen jag gick i skolan där jag skriver upp alla rätter jag kan laga och som Johan och jag gillar så när jag skriver veckans matschema här hemma plockar jag nästan alltid fram den för att få lite ideér. Nästan alltid ser man saker som man har glömt bort att man kan laga eller att man gillar. På det sättet kan man lättare variera sin mat och då vet jag vad både Johan och jag gillar att äta.

Att jag sedan skriver ett schema varje söndag över vad vi ska äta gör det mycket lättare att handla och då är det lättare att få in fisk, pasta, potatis och sånt som man bör äta varje vecka. Dessutom är det lättare att slippa äta samma mat hela tiden eller att man köper massa onyttigt för att man inte vet vad man ska göra för mat. Sen följer vi så klart inte det slaviskt hela tiden men för det mesta gör vi det och om vi skulle hoppa över en dag för att vi kanske inte äter hemma eller liknande så är det ju bara att spara den rätten till nästa vecka eller skjuta allt en dag senare..

Hoppas ni gillar mitt lilla tips!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0