16 juni 2011

En bil kommer lastad med en trött Sara och en trött Molly! Ja så var det precis nyss när vi körde hem, Molly sov hela vägen!

Jag åkte ju hem till Elisabeth igår där vi åt smörgåstårta och kalasade och vid nio tiden åkte jag hem till pappa och lämnade min bil, började gå med Molly mot mamma innan hon kom och plockade upp oss. Vi satte oss  och tittade på tv ett tag innan vi gick och la oss sen, först skulle Molly ligga i min säng men efter ett tag skickade jag ner henne i sin egen.
    Vid halv åtta vaknade jag idag och sen gick vi upp vid åtta och åt frukost, efter det kilade vi över till morfar och såg till att han fick sina mediciner osv. Sen gick vi ner till sjön och tömde båten på vatten, blev väl en 3km så Molly blev riktigt trött. Efter det gick vi till morfar igen och lagade lite lunch, jag passade på att äta lite smultron och rabarber (med socker) och så kokade jag rabarberkräm till morfar så han har till frukost. Efter det gick vi hem till mamma igen sen vid två körde hon mig till pappa som hade lagat mitt avgasrör till bilen.

Kom precis hem och insåg att jag har glömt smörgåstårtan och tårtan hemma i mammas kyl som jag fick med som mat till ikväll åt mig och Jompa, oj vad ledsen han ska bli!

Nu ska jag slappa en stund sen ut med Molly lite fort innan Jompa kommer hem lite tidigare från jobbet för att följa med till veterinären, så håll tummarna för att det inte är något farligt! Efter det är det valpkurs, eller den hinner nog börja innan vi är klara men får se hur vi ska göra. Beror lite på om vad veterinären säger och hur pigg Molly är, är hon för trött får vi nog stanna hemma. Det har varit mycket nu senaste dagen så hon sover som en stock just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0