Min längtan till landet

Jag har alltid sagt att jag kommer bo i stan under mitt liv sen jag flyttade till vår lägenhet. Jag har alltid tyckt att det är så jobbigt att bo på landet, det ska eldas, skottas, vattnas, byggas och hållas på. Men som nu när man är hemma ett dygn så är det verkligen mysigt! Man kan sitta ute och det är inte massa bilar, man kan gå långa promenader, det finns färska frukter och bär, svamp i skogen och massa sånt som jag gillar att hålla på med. Det är speciellt nu under sommaren jag märker hur mitt bundunge hjärta längtar hem till landet och redan nu vet jag att jag kommer återvända. Kanske inte än men en dag och vad gör det då att få elda lite, det är ju ändå ganska mysigt och oj vad mycket mysiga saker man kan göra då, elda korv inne osv. Om man tänker efter så är nog allt det jobbiga ganska mysigt igentligen, iaf när man har valt det själv.

Först vill jag nog ha ett hus i stan, eller i utkanten av stan så länge jag är i den här åldern. Men jag vill ha möjlighet till att odla och hålla på. Men om ett par år ska jag ut på landet igen!



Vägen framför pappas hus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0