80års middag

Nu är hjärtat och jag hemma igen, det är helt galet vad trött man blir av att sitta med massa folk sådär och alla pratar hela tiden, men det är verkligen trevligt och idag fick jag ju träffa lite mer släktingar som jag inte har träffat förut. Lite tråkigt bara att dom inte hade gjort ett långbord åt oss utan dom hade gjort två lite mindre bord, då kunde man ju inte prata med alla..

Middagen då, det fanns två olika allternativ till allt, till förrätt åt jag viltröra på en toast sen till varmrätt var det oxmedaljonger, klyftpotatis och lite sås och till efterrätt valde jag tiramisu. Maten var helt okej, men den kostade verkligen för mycket för så bra var den inte. Tror många blev besvikna eftersom det som stod på menyn absolut inte var likt det man fick. Men helt okej var det och det viktigaste var ju att det var trevligt sällskap!

Strax innan efterrätten skulle det även hållas tal och så fick mormoren sin present, först fick hon en ledtråd och det var en baguett och sen fick hon ett kort där det stod att hon ska få åka till Frankrike! Riktigt chockad och glad blev hon!

Nu ska jag slappa i soffan resten av kvällen, blir nog film med hjärtat sen och så dippa lite grönsaker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0