Valpkurs

Hundkursen gick bra och var rolig, vi var sammanlagt tre hundar med ägare och det var bara småhundar. Dock hade en hund samma namn som vår Molly så det var lite knasigt men det går nog bra ändå! Vi pratade lite om att Mollsan är ganska osäker och skäller för att hon är lite orolig så vi ska börja träna hennes självförtroende så ska det nog bli bättre!
    Sen fick vi ju så klart andra läxor som alla fick viket var att öva kontakten mellan oss, alltså att hon ska lära sig att titta på oss och se om saker är okej innan hon gör något. Och så ska vi öva på att ha ett kommando som betyder att hon ska följa med oss, inte kom hit utan lixom nu följer du med.

När vi kom hem drog Jompa ut till sina föräldrar en sväng och jag och Molly åkte hem, M sov och jag tränade lite. Har nyss tagit en dusch så snart ska jag faktiskt unna mig lite choklad, fast det bara är torsdag!


Fast med chasewnötter i :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0