Mollyfix

Ikväll gjorde Johan och jag lite olika toast's som vi åt till kvällsmat och tittade på Heroes samtidigt, riktigt mysigt! Efter det bestämde jag att det var dags för lite Mollyfix. Först klapp vi klorna och det gillar hon verkligen inte och vad gör jag då, jo på sista klon så piper hon till lite tyst och så ser jag hur det böjar pulsera ut massor med blod! Har aldrig varit med om det förut (att klippa i pulpan alltså) men vi satte på lite bomullspads direkt..
    Fortsatte sen med att borsta henne ordentligt och sen klippa håret mellan tassarna och lite sånt som måste göras ibland. Efter ett tag åkte så klart bomullen av, men då hade det redan slutat blöda. Man har ju hört massa skräck hisorier där det blöder massor och länge och hunden verkligen skriker, men det verkar som att jag precis träffade lite på kanten eftersom hon knapt märkte det själv och det slutade blöda på typ en kvart, skönt i "mammahjärtat" måste jag säga! Efter det fick hon ett gott ben och var så nöjd så!

Ska ta en dusch nu och sen krypa upp med mina hjärtan och se på lite mer Heroes innan det är dags att sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0