Årsresume för 2012

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Blev med barn, haha!
 

Har du några nyårslöften?

Att jag ska njuta av tiden hemma med bebis och försöka lära mig att man inte alltid behöver göra massa saker utan att det ibland kan vara bra att bara vara. Även om det är såå tråkigt, haha!
 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Min fina kusin och min syster fick båda barn nu i höstas.

 

Vilka länder besökte du?

Inget mer än Sverige, dock hade vi en helt otroligt bra semester i falkenberg i sommras med Måns och Johanna!

 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? Det är nog många olika datum, men störst är nog 2/8 då jag plusade på gravidstickan!


Vad var din största framgång 2012
? Blev klar med matten i våras och kom sen in på lärarprogrammet, som jag sen tackade nej till. Fick ett bra sommarjobb och sedan ett vikariat trots att jag är gravid. En stor framgång var även träningen, började jogga regelbundet och sista tiden innan det blev för jobbigt att jogga och vara gravid så fick jag även riktigt bra tider när jag var ute och joggade!


Största misstaget
? Kan inte minnas att jag gjort något större misstag alls faktiskt..


Bästa
köpet? Min gröna fina cykel!


Vad spenderade du mest pengar på? Ingen aning, lite träningskläder, vanliga kläder och sen nu senaste månaderna har vi handlat mycket till nya lägenheten och till bebisen.


Gjorde någonting dig glad
? Allt som har haft med framgångar inom jobb har gjort mig väldigt glad men att vi ska få barn är självklart det största av allt!


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012? Ehm... Det jag kan komma på nu är typ "Där jag hänger min hatt" Den spelades flitigt sista festerna innan jag fick veta att jag var gravid, har aldrig haft så roligt som då!

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Mycket gladare! Har varit orolig när jag hoppat mellan jobb men allt har löst sig bra hela tiden och sen har så klart gravidhormonerna spelat in en hel del men över lag har jag varit mycket gladare!


Vad önskar du att du gjort mer? Ingen aning! Ätit mer laxsushi!


Favoritprogram på TV? Hela sverige bakar och mästerkockarna typ.


Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Jag hade kalas några dagar efter min födelsedag och på själva födelsedagen jobbade jag (det var en torsdag) och sen tror jag att Johan och jag åt lite god mat och så..

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2012? Mycket träningskläder ett tag och sen leggins i massor!


Den bästa nya personen du träffade
? Jag har inte träffat så många nya som jag har en privat relation med, det mesta är kollegor från jobbet osv. Men jag har ist kommit vissa av mina vänner ännu närmare och det är ju verkligen inte helt fel!

 

Blev du kär 2012? Blev kär på nytt i Johan sjuttioelva gånger utöver den vanliga kärleken!

 

Bästa boken från 2012? Jag har ingen aning, har nog inte läst så mycket böcker alls 2012..

 

Vad hade gjort 2012 mer njutbart? En varmare sommar!

 

Hur ska du fira in det nya året? Förra året så ordnade ju jag, Madde och Johanna en stor middag för alla våra vänner. I år är det killarnas tur att fixa en stor middag och sen fest för oss andra, ska bli så himla kul!

 

vad hoppas du på inför 2013? Jag hoppas att allt med föräldrapenningen löser sig smidigt, att förlossningen går bra och att vår lilla bebis kommer ut och mår bra. Jag hoppas på en lugn och harmonisk unge (yeah right) som sover hela nätterna. Sen hoppas jag att jag kan komma igång med träningen ordentligt igen och kanske få en fast tjänst någon stans när det är dags att börja jobba igen! Men mest av allt vill jag ha massa kärlek!


Kommentarer
Postat av: susanne

vad är det med föräldrapennningen som strular?

Svar: Inget direkt, det är bara att jag inte riktigt förstår det där och att jag hoppas att jag nu har rätt till ett lite högre belopp än grundbeloppet :)
Sara

2013-01-06 @ 17:53:23
Postat av: susanne

ja om du jobbar sammanlagt 6 mån i rad så ska du ha det :) hoppas de löser sig.

Svar: Jo precis men kommer bara ha jobbat 80% i typ 5.5månader och sen massa strö tider utöver det så är lite osäker på hur det blir, men det löser sig nog :)
Sara

2013-01-07 @ 07:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0