Gårdagens besök hos Barnmorskan

Ja igår var jag ju in till bm på ett vanligt besök med lite provtagning och sånt, alla prover var bra förrutom det med blodvärdet, det visade sig att jag hade ganska mycket järnbrist och det förklarar ju verkligen varför jag varit så trött och yr ett par veckor. Men nu har jag handlat järntabletter så det ska nog kännas bättre snart! Efter det så skulle ju magen mätas och då fick jag veta att min mage tydligen är lite på gränsen till för liten, alltså verkar bebis inte riktigt växa så som den ska.. Trodde jag skulle dö när hon sa så men sen var hon snabb med att förklara att det inte är så konstigt då jag är typ 4 dagar för tidig för det där besöket egentligen och det hinner ändras fort. Men vi bestämde iaf att jag ska komma in i mellandagarna och kolla så magen fortsätter att växa i sitt tempo, men som det är just nu så var det inget att oroa sig för så länge bebis fortsätter att vara aktiv i magen!
    Lyssna på hjärtat skulle vi också få göra igen och bm sa att den här gången skulle vi kunna få höra ordentligt men så klart skulle prinsessan busa som vanligt, massa volter och en navelsträng ivägen gjorde att ljudet inte blev så bra men vi kunde ändå lyssna skapligt bra på hjärtat, mysigt!
 
Men som sagt så är ju inte magen för liten än utan jag ligger där på gränsen och väger men vi får se nästa gång när jag kommer in om jag kommit ikapp dom andras kurva då eller om jag kanske helt enkelt skapar min egna lilla kurva på magstorlek. I min familj verkar det ganska vanligt med en liten mage under första graviditeten så det är inget att oroa sig för iaf och det känns ju väldigt skönt!
 
 
Någon väldigt tråkigt under besöket hos min bm var dock att jag fick veta att under våren 2013 så har dom valt att ta bort föräldragrupperna, ist kommer vi få gå på typ föreläsningar för att få all information men vi kommer ju inte få samma kontakt med föräldrar som ska ha barn samtidigt, så himla tråkigt! Jag får helt enkelt gå mycket på sånggrupper och annat sånt för dom som är föräldralediga för att träffa folk med bebisar i samma ålder!
 
 
Nu blev det en hel del text här men tänkte att jag själv skulle komma ihåg allt lättare om jag skrev ner det, hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0