Gravidlista

Vilken vecka är du i nu?
V.25 (24+3)
 
Hur fick du beskedet att du var gravid?
Johan skulle ha 25års fest på helgen och det var så klart tänkt att jag också skulle dricka men något inom mig sa på torsdagen innan att det kanske inte var så smart och när jag nämnde det för J så tyckte han att jag skulle testa bara för att vara på den säkra sidan.Vi trodde dock inte att testet skulle visa något alls eftersom mensen inte var speciellt regelbunden och jag trodde inte den skulle komma fören till helgen. Jag hade även haft väldigt ont i magen några nätter vilket jag hade hört att man kunde ha när man var gravid men jag försökte skylla det på mensvärk.
 
Vilken vecka var du i då?
V.6 (5+5) har jag för mig..
 
Hur reagerade du när graviditetstestet visade positivt?
Jag trodde inte det var sant, trodde att jag gjort fel med testet så sprang in och klädde på mig och gasade iväg till apoteket för att köpa fler tester men när tre st visade Gravid direkt så förstod jag ju att det var på riktigt. Det här var vid nio på morgonen och J låg och sov med feber så jag sprang in till honom och grät, skakade och skrattade och berättade att vi äntligen skulle få en bebis! Så underbart!!
 
Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?
ca 6 månader från att jag tog ut p-staven.

Var du orolig för missfall?
Inte till en början, eller ja inte mer än dom flesta är antar jag. Men sen var jag dum och läste en artikel om missfall och efter det mådde jag väldigt dåligt i flera veckor för jag blev så orolig. Är fortfarande sjukt rädd att något ska hända vår bebis men nu när jag gått så pass lång tid så vet jag att chansen är väldigt stor för att dom skulle kunna rädda henne om något händer!

Vem i er närhet fick veta nyheten först?
Jag jobbade samma dag men direkt efter jobbet så åke jag hem till Jossan och berättade, båda grät och skrattade hur länge som helst. Jag filmade även Jossan när hon fick veta, en av dom roligaste filmerna jag har, haha!
 
Hur gick ni ut med det offeciellt?
Efter UL så la vi upp en bild på facebook, men då visste redan släkten och dom närmsta vännerna om det sen ca 5v.

Känner du dig redo att bli mamma?
Så redo man kan bli känner jag att jag är. Det här är någon jag har drömt om i hela mitt liv och det känns helt otroligt att det äntligen ska bli verkligehet! Och att jag sen ska få dela det med J är det bästa av allt!
 
Hur känns det att ha en bebis i magen?
Väldigt underligt! Man kan nog inte riktigt förstå att det faktiskt är en liten människa som ligger där inne och sparkar och har sig..

Hur mycket har du gått upp under graviditeten?
Ca 1.9kg bara, så det är inte så mycket hittills. (Hoppas inte det blir allt för mycket mer heller)

Cravings?
Nä inte direkt, är sugen på allt och inget men sån har jag alltid varit! Dock låter jag mig oftare falla för frestelser nu än annars, men det kan man gott göra när man är gravid!

Gravidkrämpor?
Jag var sååå himla trött i början och jag får slängar av det fortfarande, sen mådde jag fruktansvärt illa i flera veckor! Levde på åksjuketabletter och grejer för att kunna komma upp ur sängen men just jobbandet blev väldigt svårt! Ett tag trodde jag verkligen att jag skulle dö för att jag mådde så dåligt, men när illamåendet började avta så började jag må riktigt bra igen, nu känner jag mig precis som mig själv igen men med något som rör sig i magen väldigt ofta.

Har ni planerat några namn?
Vi har lite ideér men vi bestämmer inget säkert fören bebis är ute. Just nu heter hon Bebis eller Prinsessan.

Vad tror ni att det blir? Flicka eller pojke?
Jag har hela tiden trott att det ska bli en flicka, helt säker var jag och sen fick vi det bekräftat på UL lite senare också.

När är bebisen beräknad att komma?
4 April 2013 ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0