Röd currygryta

Jag tänkte att ni skulle få mitt recept på currygrytan som jag gjorde, är riktigt nöjd eftersom jag aldrig har gjort curry förrut, har inte ens smakat det så vet ju inte alls hur det ska smaka egentligen, men gott och enkelt var det!

Du behöver:
Kycklingfile
Röd currypasta (går bra med gul och grön också)
Kokosmjölk
Wookgrönsaker (Wook gold passar utmärkt, dom absolut bästa grönsakerna)
Socker eller ketschup
Salt
Chilipulver
Chili om man vill få det lite starkare

Gör så här:
Börja med att hacka kycklingen och sedan stek den i pannan, krydda gärna med salt, chilipulver och lite currypasta redan här så smaken sitter i kycklingen också. När kycklingen börjar bli klar kan du slänga i wookgrönsakerna så dom får lite stekyta. Efter några minuter så kan du hälla på kokosmjölken och sedan ha i mer currypasta, smaka av ofta så det inte blir för starkt bara!
    För att få lite mjukare smak så är det väldigt gott att ha i ketschup eller socker, bara lite dock! Om det inte är tillräckligt starkt så hacka i lite färsk chili.
När du smakat av och tycker det är lagom så kan det gärna få koka 20 minuter till.

Nästa gång ska jag testa att slänga i lite äppelbitar precis innan servering, tror det söta/syrliga/krispiga kan vara väldigt gott i om det är starkt!

Servera med ris, mums!


Har samma märke som den
 här på min currypasta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0