Semester till Falkenberg!

Jag har inte riktigt hunnit att berätta om vår underbara semester till Falkenberg! Johan, jag, Johanna och Måns åkte ner till Johannas syster Carro och hennes familj!
 
Söndagen kl tio bar det iväg och redan när vi lämnade gatan så kom Johan på att han hade glömt mobilladdaren hemma, så himla typiskt, haha! Vi åkte och åkte, åt lunch på Max men ah det var riktigt roligt faktiskt! Kom typ fram halv fem har jag för mig och då var det strålande sol och helt underbart väder! Det är så himla fint hos Carro och Daniel, dom bor på en stor fin gård, har 5min till havet, 5min till centrum osv, helt perfekt!
   Vi kastade på oss badkläderna direkt och åkte ner till havet och det var så himla skönt i vattnet, vi låg säkert i nästan en timme och bara pratade och lekte med Elis, Johannas systerson. Sen åkte vi till affären och handlade lite mat, tillbaka hos dom sen så grillade vi och satt och pratade länge. Gick in och tittade på film senare och åt lite godis, skönt!
 
 
Måndagen vaknade vi upp till strålande sol igen, dock blåste det en del men det gjorde inte så mycket! Efter frukosten så åkte vi iväg och var vid "turiststranden" en stund innan vi gick och spelade minigolf, 18 hål valde vi och det var så himla roligt! När vi spelat klart så gick vi iväg till Peggens och köpte glass, dom har helt sjukt många olika Siaglassar där (Eftersom siaglassen görs där). En sväng till centrum hann vi också med innan vi åkte hem och åt lite lunch. Framåt kvällen åkte vi till havet igen och badade i alla stora vågor, askalt var det men så roligt! På kvällen plockade vi fram vin/öl och hade en riktigt spelkväll med kortspel, yatzy osv.
 
 
På tisdagen var det inte så roligt väder, mulet och grått så vi åkte iväg till Ullared och lagom när vi kom fram dit (30 minuters bilfärd) så började det spöregna så vi fick springa in på Gekås, hah! Var där hela dagen och shoppade massa roligheter, lite presenter, lite kläder, hundsaker, wii spel, lite till köket, en jacka osv. Till och med Johan som inte gillar att shoppa hade roligt! haha!
   Vid sju var vi tillbaka på gården och då fixade vi till oss lite och sen åkte vi till Harrys och åt middag, väldigt mysigt ställe och helt underbar mat! Jag åt vitlöksbröd till förrätt som jag delade med Johan, Oxfilé medaljonger med potatisbakelse till varmrätt och chokladkladdkaka till efterrätt med knäckglass, mums!! Vi blev kvar där ganska länge innan vi tog en promenad i centrum och åkte hem och spelade lite kort.
 
 
När vi vaknade på Onsdagen så hade Carro varit iväg och köpt frallor till frukost eftersom det var sista dagen, mysigt! Sen gjorde vi oss klara och åkte iväg och spelade lite mer minigolf, 9 hål som vi inte hade kört innan. Efter det åkte vi tillbaka och åt lunch, packade ihop och sa hej då till Carro, Daniel och Elis innan vi packade in oss och alla saker i bilen och började åka hem!
 
 
Det var en så himla bra semester och jag hoppas verkligen att vi kommer åka dit igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0