Första dagen på jobbet

Hej på er solstrålar!
Jag är helt slut efter idag! Haha, inte för att dagen var såå ansträngande men jag har haft elefantöron hela dagen för att ta in allt osv.. Tänkte att jag skulle berätta vad det är jag ska göra, tänkte att jag kanske inte direkt har skrivit om det?
Jag ska iaf jobba på Särvux i Arboga, särvux är precis som komvux men för elever som tidigare gått på särskola, träningsskola eller som inte klarar av komvux pga något funktionshinder/utvecklingsstörning/funktionsnedsättning osv. Så jag kommer jobba som lärare där, nu i början ska jag gå bredvid och vara med på lektioner men jag har även väldigt mycket planeringstid där jag ska planera, utvärdera och leta upp nya uppgifter till lektionerna och längre fram ska jag även hålla egna lektioner. Dessutom har jag även gått med på att hjälpa några elever som läser historia upp till 9an, dom läser på distans så jag ska väl träffa dom någon gång i veckan och hjälpa dom lite om dom har kört fast..
 
Känns helt galet allt det här, jag tycker det låter som världens största ansvar men jag tror att det rullar på bra när jag väl lär mig, det ska iaf bli väldigt spännande och en stor erfarenhet! Och eftersom dom har valt just mig så tror ju även dom på mig, det känns bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0