Uppsala

Jag har ju helt glömt bort att berätta om vad vi hittade på i Uppsala i måndags!
Det var jag, Anna och svärmamsen som åkte över dagen, en liten semestertripp! När vi kom dit så började vi att kika runt i massa roliga prylbutiker innan vi blev sugna på lunch så vi gick till ett café och åt salami och brie baguetter, såå gott! Sen gick vi och kollade i en stoooor kyrka, så himla mäktigt! Dessutom spelade en karl på ett piano under hela tiden vi var där inne så musiken bara dånade. Blev ett stopp för kaffe/chailatte också innan vi kom på att vi ville äta yoghurtglass också, haha! Dom hade så man kunde välja en eller två smaker och sen hade dom typ 30 olika toppings som man kunde ta, jag tog vanilj och chokladglass med jordgubbar, såå gott!
 
En tur till torget blev det också för att kolla grönsaks/fruktstånden, synd bara att det var så varmt annars hade jag handlat massor! Vi fortsatte sedan vår shopping runt i alla möjliga butiker och vi höll på ända tills dom började släcka kring oss i en butik, haha! Efter en heldag med springande i butiker var vi trötta i fötterna och sugna på god mat så vi gick till ett italienskt ställe och åt, jag tog parmalindad sparris som var gratinerad med gorgonsolaost till förrätt med ett glas Cosmopolitan och till varmrätt blev det pastakuddar fyllda med karljohansvamp och en sås på gorgonsolaost och massa smörstekta kantareller. Blev ett gott glas vin till det också och allt var så himla gott men sen rullade vi alla iväg till bilen väldigt trötta och mätta!
 
På vägen hem var vi så trötta så vi skrattade åt precis allt, eller ja, vi skrattade nog mest hela dagen, underbart!
 
Lite shopping blev det ju så klart också, jag köpte ett par mönstrade leggins, solglasögon och mascara till mig, J fick en visp han tjatat om (haha) och Neah fick hårspännen, drägelhaklapp och sen köpte svärmamsen en klänning och en väska till henne, bortskämda lilla prinsessan!
 
Det var i alla fall en helt underbar och lång dag med massa roligt att titta på och självklart det bästa sällskapet! Någon jag mer än gärna gör om flera gånger!
 
Vid 22.30 någon gång var vi hemma och då släpade jag mig i säng nästan direkt, helt slut efter en så bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0