Förbannade jävla skit!!

Åh jag är sååå arg!!
För typ en/två månader sen var jag och J på ett möte hos försäkringskassan för att prata om min mammapenning, hon sa då att jag har jobbat så pass mycket så jag kommer absolut att få ut mer pengar än lägsta beloppet i mammapennin (225kr/dag innan skatt). Nu ringde dom och talade om att eftersom jag har jobbar 3v för lite så kommer jag i 180 dagar få ut lägsta beloppet iaf och sen kunna få ett högre belopp. Det här hade dock inte hänt om jag hade stått som arbetslös på 20% nu under mitt senaste jobb, men eftersom arbetsförmedlingen sa åt mig att inte skriva in mig igen bara för några månader (dom visste då om att jag skulle bli mammaledig senare osv) så gjorde jag ju självklart inte det. Och nu slår det ju tillbaka rejält ist..  Det är lixom en pengaskillnad på runt 2000kr i månaden bara pga att arbetsförmedlingen sa åt mig att inte skriva in mig..
 
Jag blir så jävla trött när alla säger olika och man äntligen hade trott att allt skulle lösa sig men nu skiter sig ju alla planer iaf!! Hade tänkt ta ut 5 dagar i veckan för att kunna vara hemma lite längre men då kommer jag bara få ut ca 3500 varje månad och det räcker verkligen inte till hyra, mat och annat! Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det här, blir så jävla trött på att inte arbetsförmedligen och försäkringskassan kan gå ut med samma direktiv!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0