Min nyårsafton

Hade ni en bra kväll igår? Min var riktigt bra och mysig!
Åkte hem till Jossan och fixade mig med henne och sen till sex kilade vi iväg till lokalen som var hyrd för kvällen, när man kom dit blev vi bjudna på fördrinkar och jag, Jossan och Johanna passade på att ge värdarna varsin liten present. Sen när alla kommit och vi minglat ett tag fick vi sätta oss vid bordet och så kom killarna ut med förrätter, var en typ av skagenröra på något mörkt bröd, riktigt gott! Sen blev det varmrätt och då bjöds det på oxfile, fläskfile, skinka, rostbiff, potatissallad, potatisgrattäng, sallad, bröd och såser, massa frukter fanns det också, sååå gott! Ett tag senare kom dom även ut med efterrätterna som var päronhalvor i smördeg med kolasås och glass, mycket gott! Sen umgicks vi hela kvällen alla männsikor och så droppade det även in lite mer folk så vi var nog runt 30st som firade in tolvslaget ute på gården.
 
Vid ett var det dags att lämna lokalen så då blev det efterfest hos Måns och Johanna, där satt vi och snackade och lyssnade på mysik ett par timmar. Vet inte riktigt när vi kom hem men då tog jag en lång dusch för att få bort allt glitter ur håret. Så vid halv fem kom jag äntligen i säng och då somnade jag direkt!
 
Tack för en väldigt bra kväll kompisar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0