Kyckling i limesås - Barnmat

Kyckling i limesås älskar jag själv att äta men då kryddar jag den självklart mycket mer. Den här är anpassad efter Neah och därför får man ta mindre av kryddor och liknande. Jag har inte någon speciell mängd av något utan höftar med allt och smakar av allt eftersom jag lagar maten.
 
Ingredienser:
Kycklingfile
Lime
Broccoli
Curry (bara lite)
Peppar
Gul lök
Crème fraiche
 
Gör såhär:
Värm upp stekpannan och ha i den hackade kycklingen, crème fraichen, broccolin och löken, koka allt tills kycklingen börjar bli klar. Barn under 1år ska helst inte äta stekt mat så då kokar man det ist. Ha i kryddorna och limen men var försiktig så du inte kryddar allt för mycket.
 
Koka ris som du serverar till kycklingen.
 
Mixa sedan allt till en pure i lagom konsistens. Blir det inte tillräckligt löst så späd med vätskan från riset. Ha gärna i en extra klick smör eller matolja i maten eftersom små barn behöver lite extra fett i maten.
 
Hoppas det ska smaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0