Kycklinggryta med potatis - Barnmat

Den här kycklinggrytan luktade så himla gott när jag lagade den att jag blev sugen på den själv. Men nej, rakt ner i matlådorna for den så att Neah ska få njuta av den!

Det här receptet har jag hittat på internet men jag gjorde om det utefter det jag hade hemma.

Det här receptet gav ca. 8 portioner som alla är 1dl stora.

Ingredienser:

1 Kycklingfilé

1 Morot

Gul lök

Potatis

Persilja

2 Lagerblad

3 Hela svartpepparkorn

 

Gör så här:

Hacka kycklingen, moroten, potatisen och löken. Lägg det i en kastrull och häll över vatten och låt det koka. Lägg i lagerbladen och svartpepparkornen. Låt det koka tills moroten och potatisen är mjuk och kycklingen är färdig.

Häll i persiljan och plocka bort lagerbladen och svartpepparen. Häll över vätskan i en annan skål och mixa maten, späd med kokspaden för att få en lagom konsistens på din pure.

 

Hoppas det smakar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0